Minggu, 05 April 2009

Pelaminnya Syurga, Maharnya Nyawa


Seandainya engkau tahu

Wahai kekasihku

aku bukanlah Sumayyah yang tangguh

merelakan anak, dan suami

mengejar kematian demi menghirup wewangian Firdausi


Kerana,

aku hanyalah seorang isteri

yang butuhkan cinta dan kasih sayang

yang memerlukan didikan dan tarbiyah

darimu yang bergelar suami


Tetapi,

ketika wanginya darah para syuhada dan

senandung cinta medan Jihad

membuatmu mabuk kepayang akan syurga

aku tidak lagi mampu menahan

keingananmu untuk meraih CintaNya

aku relakan cintaku tinggal disini

bersama permata-permata yang telah kau amanahkan

yang kelak akan kudidik

menjadi singa-singa yang gagah berani sepertimu

mengikuti jejak abinya yang tercinta

Engkau pergi dalam bentuk jasadi

Tetapi kau hidup dalam Ruh-ruh kami


"Syukran ya Rabb kerana kau memilihnya sebagai syuhada.."


Besarnya cintamu padaNya

Pada DeenNya

Mengalahkan secuil kasih dan cintaku ini

Kau pergi mencari mahar

Buat meraih pelaminan syurga nan indah

Nantikan aku wahai mujahidku

Nantikan aku sebagai bidadarimu


Kerana

Wanginya kasturi Firdausi

Mula merasuki jiwaku




Based on the true story of Ummu bakr, as Syahid (Insya Allah) Jamal Manshur wife. One of the Mujaheed Palestine.


by: mujaheedahwannabe

Tidak ada komentar:

Posting Komentar